A PIHENTETŐ ALVÁS létfontosságú a szervezetünk optimális működéséhez. A szakemberek 7 – 9 –órát javasolnak minimálisan.
Manapság azonban a sok külső körülmény együttállásából adódóan azonban a statisztikák szerint az emberek igen kevés százaléka képes ezt megvalósítani. Mivel a külső körülmények elkerülése szinte lehetetlen, más módot kell keresnünk a nyugalmunk érdekében.
Érdemes itt is a bevált trükkhöz alkalmazkodni:
 
amin nem tudsz változtatni, hagyd figyelmen kívül és törődj inkább azzal, amire ráhatásod van. Vagyis tedd meg magadért azt, amit te magad meg tudsz tenni!
 
Sok javaslatot olvashatsz arról , hogy mikor feküdj le, hogy az alvás valóban regenerálja a szervezetedet és arról is, hogy szellőztess ki elalvás előtt, …
Az utolsó étkezést is javasolják, hogy lefekvés előtt minimum 3 órával fejezd be. gyakran megemlítik azt is, hogy semmiképpen ne egyél, nehéz, zsíros ételeket. Részesítsd előnyben a könnyű ételeket.
 
⁉️ De vajon ,te mit tekintesz könnyű ételnek? És a könnyű étel valóban segíti a jó alvást? ⁉️
Attól, mert könnyű ételnek tekintünk egy elkészített ételt, még NEM JELENTI AZT, HOGY AZ ALVÁS SZEMPONTJÁBÓL IS ELŐNYÖS a szervezet számára. Arról tehát, már kevesebb szó esik, hogy melyek is vajon azok az ételek, amelyek valóban segítik az elalvást és az egészséges regenerálódását a szervezetnek általa. A továbbiakban ezekről ejtek néhány szót. Előtte azonban még egy gondolat.
 
Azt gondolom, nem is kell részleteznem milyen előnyei vannak egy pihentető, feltöltő , regeneráló alvásnak, mint ahogyan azt sem, hogy milyen hátránnyal indulsz az új napod reggelén, ha fáradt, kialvatlan vagy. Ugye, észrevetted, hogy ilyenkor nem klappolnak a dolgok, hibát hibára halmozol és alig várod, hogy vége legyen a napnak és végre újra ágyba kerülhess, reménykedve, hogy ma végre kialhatod magad.
 
❗️❗️ Én azt gondolom, NE HAGYJUK A DOLGOKAT A VÉLETLENRE! Amit tehetünk magunkért, azt tegyük is meg!❗️❗️
 
Szóval következzen 3+1 elalvást segítő étel:
1.
Biztosan hallottál már a melatonin nevű anyagról, amely a belső óránk tökéletes működéséért és az álmosság érzetének kialakulásáért felel. Képzeld, van olyan élelmiszer, amelyben természetes módon fordul elő ez az anyag. Vagyis, nincs más dolgod, mint előnyben részesíteni ezeket és hamarosan rád tör az álmosság.
🍒 Az egyik ilyen élelmiszert a gyümölcsök között található. Pontosabban kettő is, a CSERESZNYE ÉS A MEGGY is. Fogyaszthatod frissen 1-1 marékkal, vagy lefagyasztott formájában felhasználva, vagy kellemes gyümölcsléként fogyasztva, 1 – 2 dl –t/ nap.. Egy a lényeg, lefekvés előtt idd vagy edd őket, 2-3 órával.
2.
A következő élelmiszercsoport, amely segíthet az alvás minőségének javításában, nem más, mint a TEJTERMÉKEK.
A Te nagymamád is kínált neked meleg , mézes tejet elalvás előtt?
Talán azóta bele sem gondoltál, hogy ezt ő akkor, tudatosan tette. Egyrészt azért, mert a meleg ital triptofán tartalmánál fogva segít a relaxálásban, ellazít, másrészről pedig kálcium tartalma segíti a melatonin termelődését.
3.
A soron következő előnyös élelmiszer alapanyagok igen közkedveltek manapság, többféle formában is: a ZAB (pehely, töret, …), valamint a JÁZMIN RIZS.
Mindkettő azért került a fókuszpontba, mert a szakértők szerint, a benne található szerotonin ( ingerület átvivő anyag) hatással van az alvás szabályozására. Mindemellett, már azzal is segítik a nyugodt, pihentető alvást, hogy egyenletes vércukorszintet biztosítanak szervezetünk számára.
+1
És ismét egy gyümölcs, a BANÁN . Szintén jó választás lehet az elalvás megkönnyítésére . Tartalmaz melatonint, másrészről B6 – vitamint, magnéziumot és káliumot, melyek segítenek a relaxálásban.
 
❤️Csodás napot kívánok Neked és Szeretteidnek! Váljon minden információ a legfőbb javadra!❤️
 
Ha hasznos volt számodra ez az információ, fejezd ki köszönetedet a hozzászólásokban valamely általad kedvelt kedves szimbólummal és oszd meg azokkal, akik számára szintén hasznos lehet ez az információ!
Köszönöm!🙏